JANY TOMBA
Born in Port-au-Prince, Haiti to legendary Haitian painter Geo Remponeau and his wife Madeleine, Jany Remponeau Tomba moved to New York City as a young woman in 1965. In 1969, she embarked on a career that would make her one of the first black supermodels in the United States.
After accepting a modeling opportunity offered by a beauty editor at Glamour Magazine, Tomba signed with the prestigious Ford Agency, becoming a fashion icon over the next thirty years. Her face graced the covers of American Girl, Woman’s Day, Mademoiselle and Essence magazines, as well as national campaigns for several major brands over a period of years when the fashion and advertising industries were first reckoning with the power of the African American consumer.
In 1988, Tomba began to study painting and sculpture formally, and began exhibiting her work even as she continued to model. In 1998, she left modeling, and went on to earn her bachelor’s degree from Hunter College and pursue graduate studies in Haitian Linguistics at CUNY Grad Center.
In 2010, Tomba was the focus of a retrospective art installation and documentary called I love Jany. Produced by her niece Sasha Huber, it brought a renewed focus to the significance of her career.
FRANÇAIS
Née à Port-au-Prince, Haïti, du légendaire peintre Haïtien Geo Remponeau et de son épouse Madeleine, Jany Remponeau Tomba s’est installée à New York en 1965, alors qu’elle était une toute jeune femme. En 1969, elle se lance dans une carrière qui fera d’elle l’un des premiers mannequin-vedettes noirs aux États-Unis.
Après avoir accepté une opportunité de mannequinat offerte par un rédacteur de beauté à Glamour Magazine, Tomba a signé avec la prestigieuse agence Ford, devenant une icône de la mode au cours des trente années suivantes. Son visage orne les couvertures des magazines American Girl, Woman’s Day, Mademoiselle et Essence, ainsi que les campagnes nationales de plusieurs grandes marques pendant plusieurs années où les industries de la mode et de la publicité ont commencé à prendre conscience des pouvoirs du consommateur afro-américain.
En 1988, Tomba a entrepris d’étudier la peinture et la sculpture de manière formelle, et a commencé à exposer ses œuvres tout en continuant à poser. En 1998, elle a quitté le mannequinat pour obtenir sa licence au Hunter College et poursuivre des études supérieures en linguistique haïtienne au CUNY Grad Center.
En 2010, Tomba a fait l’objet d’une installation artistique rétrospective et d’un documentaire intitulé I love Jany. Produit par sa nièce Sasha Huber, ce documentaire a permis de mettre en lumière l’importance de sa carrière.
CRÉOLE
Jany Tombo fèt Port-au-Prince li se pitit selèb pent Ayisyen Geo Remponeau ak madanm li Madeleine. Jany Remponeau Tomba vini viv New York lè li te jèn fi nan lane 1965. Nan lane 1969 li te kòmanse yon karyè mannken ki te fè l vini youn nan premyè top-model nwa nan Etazini.
Aprè li te asepte yon dyob mannken ke redaktè sou bote nan magazin Glamour te ofri l, li te siyen yon kontra ak Ford Agency, sa ki te fè li vin yon ikòn nan mond lamòd la pou plis pase 30an. Li te poze pou gwo magazin sou lamòd tankou American Girl, Woman’s Day, Mademoiselle ak Essence, menm jan ou te jwenn li pandan plisyè lane nan kampay nasyonal ke gwo mak yo te konn fè, sa te pèmèt indistri lamòd ak piblisite te kòmanse pran konsyans de pouvwa konsomatè nwa yo te genyen.
Nan lane 1988 Tomba te kòmanse etidye penti ak eskilti seryezman, se konsa li t ap expoze zèv li yo pandan li t ap kontinye poze pou magazin lamòd yo. Nan lane 1998, li te sispan fè mannken nèt pou l al etidye nan Hunter College kote li pran yon lisans et pi l al pouswiv etid nan lengwistik ayisyen nan CUNY Grad Center.
Nan Lane 2010 yo te fè yon enstalasyon atistik retrospektiv ak yon dokimentè sou li ki te rele I love Jany. Se nyès li Sasha Hunter ki te pwodwi dokimentè sa pou pèmèt montre impòtans karyè li.